To blog αυτό δημιουργήθκε σε άσχετο χρόνο και συγκέντρωσε εμπειρίες του γράφοντος από διάφορα στάδια της εκπαιδευτικής και εργασιακής του σταδιοδρομίας. Οι πληροφορίες προέρχονται από διάφορες ξενοδοχειακές, εστιατοριακές και ιντερνετικές πηγές και σκοπό έχουν να στείλουν μηνύματα, να προβληματίσουν ή να ενημερώνουν τους αναγνώστες.

Βήμα 1ον Προϊόν : συλλογή - ανάπτυξη σύνθεση επί μέρους στοιχείων

Filion Eco Hotel
Βήμα 1ο: Product (προϊόν) (Filion Eco Hotel)/
Memo1 : Ανάλυση Χρήστος Ρουμελιώτης./
Memo2 : Περαιτέρω σχόλια : Τούλα Αγγελέτου/
Memo3 : Περαιτέρω σχόλια ή σύνθεση σχολίων/
  1. Είναι καταναλωτικό; Ανάλυση : Ναί Περαιτέρω σχόλια :
  2. Είναι αναλώσιμο ή διαρκείας; Ανάλυση : Είναι αναλώσιμο από 1,2,3 νύχτες ή και περισσότερες. Μπορεί να γίνει και διαρκείας σε ορισμένες περιπτώσεις. Συμβαίνει σε περιοχές/ να νοικιάζουν δωμάτια σε μηνιάια / ετήσια βάση, άρα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη ανάλογης τιμολόγησης. Περαιτέρω σχόλια :
  3. Πρώτης ανάγκης; Ανάλυση : Οχι δεν είναι πρώτης ανάγκης - θα λέγαμε ειδική ανάγκη που μπορεί να ζήσεις και χωρίς αυτήν αλλά αν δεν υπάρχουν χρήματα ή δεν έχει γίνει αποταμίευση με πρόβλεψη σε βάθος χρόνου δεν μπορεί να το απολαύσει κάποιος. Μεσαία και εύπορα στρώματα απολαμβάνουν διακοπές ή κατώτερα μέσω κοινωνικών παροχών (ΚΑΠΗ κλπ. ή διάφορες ομάδες μέσω χορηγών). Περαιτέρω σχόλια :
  4. Αυθόρμητης αγοράς; Ανάλυση : Οχι αλλά μετά από έρευνα, σκέψη, σύγκριση, γνωριμία, συστάσεις, σχολαστική αναζήτηση στο google, προτάσεις φίλων κλπ.
  5. Έκτακτης ανάγκης; Ανάλυση : Δεν νομίζω. Περαιτέρω σχόλια :
  6. Πολυτελείας; Πολυτέλεια ανάγκης θα λέγαμε που προσφέρει κανείς στον εαυτό του και δεν το μετανιώνει γιατί αφ΄ενός ο προορισμός είναι ελκυστικός, το προϊόν καλό, η παρέα το κυριότερο φιλική, οι υποδοχείς ανθρώπινοι, κοινωνικοί, ευχάριστοι, χαμογελαστοί, εξυπηρετικοί, καινοτόμοι, όχι "τσιφούτηδες", με εναλλακτικές προτάσεις διασκέδασης (πχ απίθανη γκάμα επιτραπέζιων και άλλων παιχνιδιών) χαλάρωσης, με οικολογικές ευαισθησίες, κλπ Περαιτέρω σχόλια :
  7. Επιλογής; Ανάλυση : Ναί. Επιλέγω αυτό τον προορισμό γιατί με έλκουν τα εξής στοιχεία του:  μπλά μπλα μπλά. Βουνοπλαγιά, θέα θάλασσα, μονοπάτια, φύση, δένδρα, παλαιολιθικά μνημεία, διαδρομές, έρημες πλάζ.... Περαιτέρω σχόλια :
  8. Είναι υλικό; Ανάλυση : Οχι αλλά έχει και κάποια υλικά συνοδευτικά όπως amenities ή άλλα στοιχεία... Περαιτέρω σχόλια :
  9. Είναι υπηρεσία; Ανάλυση : Ναι και πολύ εξειδικευμένη... Φροντίδα δωματίου, καθαρισμός, διακόσμηση, λεπτομέρειες, στρώσιμο νυφικού κρεβατιού, welcome νεονύμφων,.. welcome πελατών,   Περαιτέρω σχόλια :
  10. Είναι συνδυασμός; Ανάλυση : Ναί Μπορεί... Περαιτέρω σχόλια :
  11. Αν είναι υπηρεσία, είναι αμιγής ή συνοδευτική; Ανάλυση : Είναι υπηρεσία με πλήθος άλλες υπο-υπηρεσίες που περιγράφονται λεπτομερώς στο site εδώ, στο fb εδώ και σε δεκάδες άλλους ιστότοπους μερικούς από τους οποίους απαριθμούμε εδώ και που συνεχώς τους εμπλουτίζουμε με νέους. Αυτή η διαδικασία δεν μπορεί να έχει τέλος. Περαιτέρω σχόλια :
  12. Αν είναι συνοδευτική, έχει μεγαλύτερη ή μικρότερη βαρύτητα από το προϊόν που συνοδεύει; Σκεφθείτε ότι οι υπηρεσίες είναι άυλες, καταναλώνονται όταν παράγονται, δεν αποθηκεύονται και δεν τυποποιούνται. Ανάλυση : Βασική ξενοδοχειακή αρχή (υπηρεσία) είναι ότι, κάθε διανυκτέρευση που περνάει επειδή δεν αποθηκεύεται είναι έσοδο που χάνεται οριστικά. Σκεφτείτε ότι χάνονται και τα παράγωγά της!  Περαιτέρω σχόλια :
  13. Ποια είναι τα τεχνικά χαρακτηριστικά του; Ανάλυση : Εδώ πρέπει να κάνετε οριζοντίως και καθέτως τη περιγραφή των τεχνικών χαρακτηριστικών των υπηρεσιών και των προϊόντων που την ακολουθούν gadgets (amenities) Πχ. Τα χαρακτηριστικά του ξενοδοχείου. Τα δωμάτια ένα ένα. Οι όροφοι ένας ένας. Το εστιατόριο, το πρωινό, δυνατότητες φαγητού, μενού, το μπαρ, τα ποτά, οι καφέδες, τα σνάκ, η πισίνα, άλλα τμήματα, εκδηλώσεις, επικοινωνία, υποδοχή, εγκατάσταση στο δωμάτιο, πρόσβαση στο ξενοδοχείο, κατευθύνσεις, μέσα, δρόμοι, ΙΧ, χάρτες περιοχής, τηλεόραση, δορυφορική, internet Wi.Fi δωρεάν ή με χρέωση κλπ. Περαιτέρω σχόλια :
  14. Ποια είναι τα φυσικά (σύνθεση, σχήμα, μέγεθος, χρώμα, συσκευασία) χαρακτηριστικά του; Ανάλυση : Περαιτέρω σχόλια :
  15. Έχουν μετρηθεί και καταγραφεί λεπτομερώς ; Ανάλυση : Ναί Περαιτέρω σχόλια :
  16. Ποια είναι η λειτουργία του ; Ανάλυση : Περαιτέρω σχόλια :
  17. Ποια είναι η απόδοσή του; Ανάλυση : Περαιτέρω σχόλια :
  18. Ποια είναι τα πλεονεκτήματα από τη χρήση του; Συγκριτικά πλεονεκτήματα έναντι άλλων περιοχών ή καταλυμάτων είναι τα εξής. Κοντά στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, (θα γίνουν χάρτες google ή και εφαρμογές) για πελάτες εξωτερικού,  βλέπε χάρτη χιλιόμετρα κλπ, κοντά στην Αθήνα (ειδικό κεφάλαιο), στη συνέχεια τα πλεονεκτήματα (εύκολα να εφευρεθούν) που θα είχα κάτοικοι άλλων περιοχών (πόλεων) της Ελλάδος
    Airport - Agia Marina 40 km - 40 min - Nea Styra by Feryboat 15 min
    Περαιτέρω σχόλια :
  19. Ποια οφέλη παρέχει στους καταναλωτές (πελάτες) (χρήστες) ; Ανάλυση : Χαλάρωση, ξεκούραση, θέα, απόλαυση τοπίου. Απόλαυση τοπικών σπεσιαλιτέ. Επνευση για ζωγραφική. Έμπνευση για γράψιμο. Ιδέες για ευζωία. Γνώση για συμμετοχή σε νέες εναλλακτικές μορφές τουρισμού, πεζοπορείες (εδώ περιγράφονται οι συνεχώς εμπλουτιζόμενες προτάσεις μας με link σε ειδικό post). Γνώση για νέες εμπειρίες απόλαυσης της φύσης, γνωριμίας νέων "παρθένων" τόπων, δρόμων, παραλιών, μονοπατιών, σπηλιών, δρακόσπιτων, χωρίων, συναντήσεις με ντόπιους, αφηγήσεις μύθων κλπ. όλα με αναλυτικές περιγραφές, υποστηριζόμενα με άλμπουμ φωτογραφιών στο fb και μικρών video (fb). Περαιτέρω σχόλια :
  20. Είναι μοντέρνο, λειτουργικό, παρέχει ταχύτατη εξυπηρέτηση; Ανάλυση : Ναί. To μοντέρνο μας εκφράζει μέσα από το χρώμα που έχουμε υιοθετήσει, την λογική και πρακτική eco (βλέπε ειδική ανάλυση εδώ) Περαιτέρω σχόλια :
  21. Ποιες ανάγκες της πελατείας καλύπτει; Ανάλυση : Διακοπές, αφετηρία εξερεύνησης, πεζοπορίας, meeting point, συσκέψεων στελεχών εταιρειών, μικρών συνεδρίων, γάμων, επιστημονικών μελετών περιοχής, γεωγραφίας, εκδρομέων, συλλόγων για ολιγοήμερη ξεκούραση, λεσχών χαρτοπαιγνίων, λεσχών μαγείρων, άλλων λεσχών, club, αθλητικών ομάδων, ομίλων, νέων, μοτοσικλετιστών, ενδεχομένως moto cross, ομίλων φυσιολατρών... κλπ Περαιτέρω σχόλια :
  22. Βασικές ή περισσότερο εξειδικευμένες υπηρεσίες ; Ανάλυση : Μικρή επανάληψη των υπηρεσιών και εξειδικευμένες αν υπάρχουν.  Περαιτέρω σχόλια :
  23. Ποια είναι η γνώμη των πελατών που έχουν γνωρίσει το ξενοδοχείο ; Πρέπει να συγκεντρωθούν (και να καταγράφονται με κάθε τρόπο όλες οι κριτικές των πελατών από δώ και πέρα) οι μέχρι τώρα, αφηγηθείσες προφορικά, τηλεφωνικά, γραπτά κριτικές, μέσω fb, μέσω άλλων sosial media, κριτικές opinion makers (δημοσιογράφων, επισκεπτών, παραγόντων που έχουν περάσει και γνωρίσει το προϊόν) (και να εξασφαλίσουμε και άλλους) και να καταγραφούν όλα αυτά και να καταγράφονται συνεχώς σε διαδικτυακή εφαρμογή και να διαμοιράζονται στο κοινό μέσω fb και άλλων social media με συνεχή post κοινωνικού - φιλικού και όχι επιθετικού ή άχρηστου περιεχομένου. Θα δημιουργηθεί data base δεξαμενή προς αξιοποίηση από το συνεχές marketing mix. Περαιτέρω σχόλια :
  24. Ποια είναι η εικόνα που τους προσφέρει; Ανάλυση : Περιγράψτε με τα μάτια - λόγια των πελατών σας την εικόνα που αυτή προσλαμβάνουν από την απόλαυση του ξενοδοχειακού σας προϊόντος με την συνοδεία των υπηρεσιών και παροχών που προσφέρετε. Περαιτέρω σχόλια :
  25. Ποια θέση παίρνει στο μυαλό των καταναλωτών - πελατών; Ανάλυση : Ως ανωτέρω. Περαιτέρω σχόλια :
  26. Ιδίως μάλιστα όταν συγκρίνεται με τον ανταγωνισμό ; Ανάλυση : Ως ανωτέρω : Περαιτέρω σχόλια :
  27. Είναι νέο προϊόν; Ανάλυση : Ναί. εξηγείστε το γιατί. Περαιτέρω σχόλια :
  28. Εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην παγκόσμια ή την τοπική αγορά; Ναί εξηγείστε ακριβώς γιατί (χαλαρά). Περαιτέρω σχόλια :
  29. Έχει αισθητά διαφοροποιημένο από τον ανταγωνισμό ή μήπως επαναλανσάρεται με άλλο όνομα; Ανάλυση : Ναι είναι διαφοροποιημένο από τον ανταγωνισμό γιατί ... Περαιτέρω σχόλια :
  30. Σκέφτεστε κάποια νέα προϊόντα ή υπηρεσίες για να διατηρείτε την καινοτομική εικόνα της εταιρίας σας στην αγορά και προκειμένου να μπείτε σε νέες αγορές και για υπερασπιστείτε το μερίδιό σας στην αγορά; Ανάλυση : Περαιτέρω σχόλια :
  31. Ποιά είναι η γκάμα των δωματίων σας; Παρουσιάστε τα δωμάτιά σας. Τα σαλόνια σας, Το εστιατόριο σας την πισίνα σας, την ταράτσα σας, το μπαρ σας με λόγια. Ανάλυση : Περαιτέρω σχόλια :
  32. Ποια είναι τα προϊόντα (φαγητά, ποτά, καφέδες) του εστιατορίου σας και του μπαρ σας (τιμοκατάλογους). Ανάλυση : Περαιτέρω σχόλια :
  33. Αυξάνοντας το εύρος, (διασπορά κινδύνου μέσω εύρους προϊόντων) τροφοδοτείστε από διαφορετικές αγορές, μειώνοντας τον κίνδυνο, αν δεν πετύχετε σε μία από αυτές να κερδίσετε άλλη (λίγες δυνατότητες διασποράς του εύρους των προϊόντων γιατί είναι δεδομένες 13 σουίτες. Βέβαια μπορεί να πουληθούν πέρα από οικογένειες 2-3-4 ατόμων και σε συλλόγους νέων, ενήλικων, ηλικιωμένων(;) κλπ δηλαδή στα δωμάτια μπορεί να κοιμηθούν και από αυτές τις κατηγορίες ανθρώπων. Περαιτέρω σχόλια :
  34. Ποιο είναι το βάθος της γκάμας ; (Χρονικές πείοδοι) Ανάλυση : Για τις προαναφερόμενες ειδικές ομάδες πελατείας στα δωμάτια - σουίτες δεν μπορεί να ισχύσει για όλες σε όλες τις περιόδους, γιαυτό τμηματοποιούμε το χρόνο και των αριθμό και των τύπο των δωματίων που διαθέτουμε για ειδικούς σκοπούς - περιόδους.   Περαιτέρω σχόλια :
  35. Ποιο είναι το πλήθος των εκδοχών (μεγέθη και χρώματα δωματίων) του προηγούμενου παραδείγματος) του προϊόντος σας; Ανάλυση : Περαιτέρω σχόλια :
  36. Αυξάνοντας το βάθος, μπορείτε να τμηματοποιήσετε καλύτερα την αγορά που στοχεύετε, καλύπτοντας ικανοποιητικότερα διαφορετικές προτιμήσεις; Ναί... Περαιτέρω σχόλια :
  37. Ποια είναι τα προϊόντα του ανταγωνισμού; Ανάλυση : Περαιτέρω σχόλια :
  38. Σε ποια από τα προηγούμενα χαρακτηριστικά υπερέχουν και σε ποια είναι κατώτερα, συγκρινόμενα με το δικό σας; Ανάλυση : Περαιτέρω σχόλια :
  39. Γιατί; Το γνωρίζετε από έρευνες ή το υποθέτετε; Περαιτέρω σχόλια :
  40. Ποια η γνώμη των πελατών για αυτά; Περαιτέρω σχόλια :
  41. Σημείωση : Ανάλυση : Υπάρχουν και άλλα ερωτήματα που γεννιούνται στην πορεία γιαυτό το βήμα αυτό κρατείται ανοιχτό. Ερωτήματα όπως, Δράσεις που συνδέονται με το προίόν, οργανωμένες εκδρομές, εκδρομές με (ειδικό) συνοδό βουνού, ή χωρίς συνοδό, δυνατότητες άθλησης, συνεργάτες, δυνατότητες ομαδικής χαλάρωσης (πιλάτες) κλπ Περαιτέρω σχόλια
  42. Ακολουθούν άλλα τρία βήματα... πριν επισκεφθώ το ξενοδοχείο για να συζητήσουμε περαιτέρω.

Marketing Plan (Σχέδιο-μοντέλο προς ανάπτυξη)

Βήμα 1ο: Product (προϊόν)/
  1. Είναι καταναλωτικό;
  2. Είναι αναλώσιμο ή διαρκείας;
  3. Πρώτης ανάγκης;
  4. Αυθόρμητης αγοράς;
  5. Έκτακτης ανάγκης;
  6. Πολυτελείας;
  7. Επιλογής;
  8. Είναι υλικό;
  9. Είναι υπηρεσία;
  10. Είναι συνδυασμός;
  11. Αν είναι υπηρεσία, είναι αμιγής ή συνοδευτική;
  12. Αν είναι συνοδευτική, έχει μεγαλύτερη ή μικρότερη βαρύτητα από το προϊόν που συνοδεύει; Σκεφθείτε ότι οι υπηρεσίες είναι άυλες, καταναλώνονται όταν παράγονται, δεν αποθηκεύονται και δεν τυποποιούνται.
  13. Ποια είναι τα τεχνικά χαρακτηριστικά του;
  14. Ποια είναι τα φυσικά (σύνθεση, σχήμα, μέγεθος, χρώμα, συσκευασία) χαρακτηριστικά του;
  15. Έχουν μετρηθεί και καταγραφεί λεπτομερώς;
  16. Ποια είναι η λειτουργία του;
  17. Ποια είναι η απόδοσή του;
  18. Ποια είναι τα πλεονεκτήματα από τη χρήση του;
  19. Ποια οφέλη παρέχει στους καταναλωτές;
  20. Είναι μοντέρνο, λειτουργικό, παρέχει ταχύτερη εξυπηρέτηση;
  21. Ποιες ανάγκες τους καλύπτει;
  22. Βασικές ή περισσότερο εξειδικευμένες;
  23. Ποια είναι η γνώμη των αγοραστών;
  24. Ποια είναι η εικόνα που τους προσφέρει;
  25. Ποια θέση παίρνει στο μυαλό των καταναλωτών;
  26. Ιδίως μάλιστα όταν συγκρίνεται με τον ανταγωνισμό;
  27. Είναι νέο προϊόν;
  28. Εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην παγκόσμια ή την τοπική αγορά;
  29. Έχει αισθητά διαφοροποιημένο από τον ανταγωνισμό ή μήπως επαναλανσάρεται με άλλο όνομα;
  30. Με νέα προϊόντα διατηρείτε την καινοτομική εικόνα της εταιρίας σας, μπαίνετε σε νέες αγορές και υπερασπίζετε το μερίδιο αγοράς σας.
  31. Ποιο είναι το εύρος της γκάμας;
  32. Ποιο είναι το πλήθος των κατηγοριών (π.χ. γυναικείες και ανδρικές τσάντες) του προϊόντος σας;
  33. Αυξάνοντας το εύρος, τροφοδοτείτε διαφορετικές αγορές, μειώνοντας τον κίνδυνο, αν δεν πετύχετε σε μία από αυτές.
  34. Ποιο είναι το βάθος της γκάμας;
  35. Ποιο είναι το πλήθος των εκδοχών (μεγέθη και χρώματα των τσαντών του προηγούμενου παραδείγματος) του προϊόντος σας;
  36. Αυξάνοντας το βάθος, μπορείτε να τμηματοποιήσετε καλύτερα την αγορά που στοχεύετε, καλύπτοντας ικανοποιητικότερα διαφορετικές προτιμήσεις.
  37. Ποια είναι τα προϊόντα του ανταγωνισμού;
  38. Σε ποια από τα προηγούμενα χαρακτηριστικά υπερέχουν και σε ποια είναι κατώτερα, συγκρινόμενα με το δικό σας;
  39. Γιατί; Το γνωρίζετε από έρευνες ή το υποθέτετε;
  40. Ποια η γνώμη των πελατών για αυτά;
Βήμα 2ο: Price (τιμολόγηση)/
  1. Ποιο είναι το συνολικό κόστος του προϊόντος;
  2. Ποιο είναι το σταθερό κόστος (αμοιβές στελεχών marketing, διοικητικό κόστος πωλήσεων, δαπάνες διαφημιστικές, δαπάνες έρευνας αγοράς, κόστος εγκαταστάσεων) του προϊόντος σας;
  3. Ποιο είναι το μεταβλητό κόστος (προμήθειες πωλητών, κόστη διανομής, κόστη εξυπηρέτησης πελατών);
  4. Ποιο είναι το νεκρό σημείο;
  5. Σε ποιο επίπεδο τα έσοδα των πωλήσεων είναι ίδια με τα έξοδα, με συνέπεια να μην υπάρχει ούτε κέρδος ούτε ζημιά;
  6. Υπολογίστε το ως εξής: ΝΑ = (πωλήσεις Χ σταθερό κόστος) / (πωλήσεις - μεταβλητό κόστος) ή ΝΑ = σταθερό κόστος / ((πωλήσεις - μεταβλητό κόστος) / μονάδες πώλησης).
  7. Ποια είναι η εκτίμηση των καταναλωτών για την αξία του;
  8. Θεωρούν τα ωφελήματα που παίρνουν από την απόκτηση και τη χρήση του «αντάξια» των χρημάτων που πληρώνουν;
  9. Το υποθέτετε ή το γνωρίζετε μέσω ερευνών;
  10. Τι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν οι καταναλωτές;
  11. Αυτή η ερώτηση απαντάται συνεπεία της προηγούμενης.
  12. Τι θεωρείτε «ακριβό» και τι «φτηνό»;
  13. Τι «φτηνιάρικο»; Μια Ferrari είναι πιο ακριβή από ένα Fiat; Σίγουρα; Τότε γιατί την προτιμούν οι αγοραστές της;
  14. Τι τιμή έχει καθορίσει ο ανταγωνισμός;
  15. Είναι δημιουργός ή αποδέκτης τιμολογιακής πολιτικής;
  16. Η δική σας θα είναι ίδια, υψηλότερη ή χαμηλότερη; Γιατί;
  17. Ποιες συνθήκες επικρατούν στην αγορά; Βρίσκεται στο στάδιο της εισόδου, της ανάπτυξης, της ωρίμανσης ή της παρακμής;
  18. Ποιος είναι ο στόχος marketing της εταιρίας;
  19. Είναι η επιβίωση, η μεγιστοποίηση των εσόδων, η μεγιστοποίηση των κερδών, η μεγιστοποίηση του όγκου πωλήσεων, το ξάφρισμα της αγοράς ή η αποθάρρυνση των ανταγωνιστών;
  20. Θα υπάρχει εκπτωτική πολιτική;
  21. Θα υπάρξουν εκπτώσεις εποχικές,
  22. Θα υπάρξουν εκπτώσεις προώθησης για σύντομο χρονικό διάστημα,
  23. Θα υπάρξουν εκπτώσεις ανάλογα με τον τρόπο πληρωμής,
  24. Θα υπάρξουν εκπτώσεις επιβράβευσης καλών πελατών;
  25. Αυτό είναι εφικτό; Για πόσο χρονικό διάστημα;
  26. Θα υπάρξουν συνδυασμοί των παραπάνω;
  27. Θα υπάρχει πιστωτική πολιτική; Θα χορηγηθεί στο σύνολο των πελατών, σε συγκεκριμένες κατηγορίες ή σε μεμονωμένες περιπτώσεις; Θα δοθεί για το σύνολο των προϊόντων, σε συγκεκριμένες κατηγορίες ή σε μεμονωμένες περιπτώσεις; Πόσο θα διαρκεί; Τι ύψος θα έχει; Θα υπάρχουν ειδικοί όροι πίστωσης;
  28. Αντέχετε έναν loss leader;
  29. Αντέχετε να πουλήσετε ένα προϊόν σας κάτω του κόστους για να λειτουργήσει ως «κράχτης» για τα υπόλοιπα;
  30. Για πόσες μονάδες;
  31. Για ποιο χρονικό διάστημα;
Βήμα 3ο: Place (τοποθεσία)/
  1. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του προϊόντος;
  2. Τα προϊόντα σας είναι ογκώδη;
  3. Απαιτούν μεγάλους χώρους αποθήκευσης;
  4. Οι παραδόσεις τους είναι συχνές;
  5. Είναι ευπαθή;
  6. Η διάθεσή τους απαιτεί ειδικές γνώσεις;
  7. Ποιο είναι το μέγεθος της αγοράς-στόχου;
  8. Ποια είναι τα δημογραφικά χαρακτηριστικά (φύλο, ηλικία, επίπεδο εκπαίδευσης, οικογενειακή κατάσταση) των πελατών σας;
  9. Υπάρχει ικανός / μεγάλος αριθμός πελατών;
  10. Πόσο διασπαρμένοι είναι;
  11. Πόσο συχνά πραγματοποιούν αγορές;
  12. Πότε;
  13. Ποια είναι η φύση των υπαρχόντων καναλιών διανομής;
  14. Θα χρησιμοποιηθεί λιανεμπόριο (λιανοπωλητές με/χωρίς κατάστημα, καταστήματα «shop in a shop», πολυκαταστήματα, super markets, hyper markets, εκπτωτικά καταστήματα, πρατήρια);
  15. Θα χρησιμοποιηθεί χονδρεμπόριο (χονδρέμποροι πλήρους / μερικής εξυπηρέτησης, πλανόδιοι χονδρέμποροι);
  16. Θα υπάρξει άμεση ή έμμεση διανομή;
  17. Με την έμμεση διανομή εκμεταλλεύεστε: ένα έτοιμο δίκτυο, εγκαταστάσεις και μέσα άλλων, τις εξειδικευμένες γνώσεις και την εμπειρία των ενδιάμεσων.
  18. Οι μεσάζοντες επίσης γνωρίζουν καλύτερα τις συνθήκες και τις ιδιαιτερότητες των τοπικών αγορών.
  19. Θα χρησιμοποιηθεί το Internet;
  20. Ποιον συνεργάτη θα επιλέξετε;
  21. Οι σελίδες σας θα είναι interactive;
  22. Θα δώσετε επιλογές (γραφικά, κείμενο, γλώσσα);
  23. Σε ποιες μηχανές αναζήτησης θα τοποθετήσετε το site σας;
  24. Πώς θα εξυπηρετήσετε τους πελάτες;
  25. Θα χρησιμοποιηθεί franchising;
  26. Θα δώσετε ολοκληρωμένο franchising, παροχή δικαιώματος διανομής, άδεια παραγωγής προϊόντος, χρήση ονόματος μιας διασημότητας;
  27. Ποιες θα είναι οι μεταξύ σας σχέσεις με τους franchisees;
  28. Πώς θα τους αμείβετε;
  29. Θα δίδουν εγγυήσεις;
  30. Ποια είναι η μέχρι τώρα πορεία των δραστηριοτήτων τους;
  31. Θα υπάρχουν αντιπρόσωποι;
  32. Σε ποιες γεωγραφικές περιοχές θέλετε να διανείμετε τα προϊόντα σας;
  33. Ποιες θα είναι οι μεταξύ σας σχέσεις;
  34. Πώς θα τους αμείβετε; Θα δίδουν εγγυήσεις;
  35. Ποια είναι η μέχρι τώρα πορεία των δραστηριοτήτων τους;
  36. Ποιες είναι οι δραστηριότητες του ανταγωνισμού;
  37. Ποια τα χαρακτηριστικά των προϊόντων του;
  38. Ποια τα χαρακτηριστικά της αγοράς-στόχου του;
  39. Ποια κανάλια διανομής επιλέγει;
  40. Ποια ελέγχει;
  41. Χρησιμοποιεί άμεση διανομή;
  42. Χρησιμοποιεί το Internet;
  43. Χρησιμοποιεί franchising;
  44. Ποια προβλήματα αντιμετωπίζει και πώς τα ξεπερνά;
Βήμα 4ο: Promotion/
  1. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του καταναλωτικού κοινού;
  2. Ποια είναι τα δημογραφικά χαρακτηριστικά (φύλο, ηλικία, επίπεδο εκπαίδευσης, οικογενειακή κατάσταση) των πελατών σας;
  3. Ποιες είναι οι συνήθειές του; Ποια είναι τα ψυχογραφικά του χαρακτηριστικά;
  4. Ποιος είναι ο τρόπος ζωής του;
  5. Ποια είναι τα πρότυπά του;
  6. Ποια είναι η συμπεριφορά του;
  7. Με ποιον τρόπο λαμβάνει αποφάσεις;
  8. Ποιες είναι οι ανάγκες του;
  9. Είναι πρωταρχικές, επιβίωσης, κοινωνικές, αναγνώρισης ή ολοκλήρωσης;
  10. Ποια ένταση έχουν οι ανάγκες του;
  11. Ποια είναι η επιθυμία του για το συγκεκριμένο προϊόν;
  12. Υπάρχουν εξωτερικές επιδράσεις στη συμπεριφορά; Ποια είναι η μόδα σήμερα και ποια αναμένεται να είναι αύριο;
  13. Ποια είναι τα κέντρα επιρροής;
  14. Με ποιον τρόπο μπορείτε να τα προσεγγίσετε;
  15. Ποια θα σας δημιουργήσουν προβλήματα;
  16. Ποιο είναι το στάδιο του κύκλου ζωής του προϊόντος σας;
  17. Το προϊόν σας βρίσκεται στο στάδιο της εισόδου, της ανάπτυξης, της ωρίμανσης ή της παρακμής;
  18. Επιλέγοντας το μέσο: ποιους προσεγγίζει, πόσοι θα λάβουν το μήνυμα και με τι κόστος;
  19. Θα διαλέξετε εφημερίδες;
  20. Θα διαλέξετε περιοδικά;
  21. Θα διαλέξετε ραδιόφωνο;
  22. Θα διαλέξετε τηλεόραση;
  23. Θα διαλέξετε κινηματογράφο;
  24. Θα χρησιμοποιήσετε υπαίθρια ή και κινούμενα μέσα;
  25. Ποια είναι η εικόνα του κάθε μέσου και ποια είναι η εμβέλειά του στην αγορά-στόχο;
  26. Το κόστος παραγωγής και μετάδοσης του μηνύματος το αντέχετε;
  27. Διαφήμιση:
  28. Ποιο είναι το διαφημιστικό σας budget;
  29. Ο στόχος της καμπάνιας σας είναι να γνωρίσει την επιχείρηση στο κοινό;
  30. Να δημιουργήσει καλή εικόνα;
  31. Να αλλάξει την εικόνα;
  32. Να προσελκύσει περισσότερους πελάτες;
  33. Να παράσχει πληροφορίες;
  34. Να εκπαιδεύσει το κοινό ή να διατηρήσει την αναγνωρισιμότητα;
Προωθητικές ενέργειες:
  • Θα μειώσετε την τιμή;
  • Θα προσφέρετε περισσότερη ποσότητα;
  • Θα παρέχετε δώρα;
  • Θα δώσετε εκπτωτικά κουπόνια;
  • Θα κάνετε δειγματοδιανομές;
  • Θα διενεργήσετε διαγωνισμούς;
  • Θα υπάρχουν δοκιμές προϊόντων;
-Συμμετοχή σε εκθέσεις:
  • Θα συμμετάσχετε σε γενικές;
  • Θα συμμετάσχετε σε πολυκλαδικές;
  • Θα συμμετάσχετε σε κλαδικές;
  • Θα συμμετάσχετε σε ειδικές;
  • Θα συμμετάσχετε σε ιδιωτικές εκθέσεις;
  • Θα συμμετάσχετε σε τοπικές;
  • Θα συμμετάσχετε σε εθνικές;
  • Θα συμμετάσχετε σε διεθνείς;
  • Θα συμμετάσχετε σε παγκόσμιες;
  • Οι εκθέσεις αυτές θα είναι επαγγελματικές;
  • Οι εκθέσεις αυτές θα είναι καταναλωτικού κοινού;
  • Οι στόχοι σας θα είναι η προσέλκυση υποψηφίων αγοραστών;
  • Οι στόχοι σας θα είναι η προσέλκυση υποψηφίων συνεργατών;
  • Οι στόχοι σας θα είναι το κλείσιμο συμφωνιών;
  • Οι στόχοι σας θα είναι η άμεση λήψη παραγγελίας;
Δημόσιες σχέσεις:
  • Διαθέτετε μια λίστα με τα μέσα ενημέρωσης;
  • Μια λίστα με ονόματα δημοσιογράφων;
  • Ποια γεγονότα σας μπορεί να έχουν ενδιαφέρον για το κοινό;
  • Ποιος είναι ο κατάλληλος χρόνος για την ανακοίνωση αυτών των γεγονότων;
Tι κάνει ο ανταγωνισμός;
  • Σε ποιο κοινό απευθύνεται;
  • Με ποιες έρευνες βρίσκει τις ανάγκες του;
  • Πώς χειρίζεται τα κέντρα επιρροής;
  • Ποια ελέγχει;
  • Ποια μέσα επιλέγει;
  • Ποιο είναι το διαφημιστικό του budget;
  • Ποιο είναι το πρόγραμμα επικοινωνίας του;
  • Ακολουθεί ή δημιουργεί τις τάσεις και τη μόδα;