To blog αυτό δημιουργήθκε σε άσχετο χρόνο και συγκέντρωσε εμπειρίες του γράφοντος από διάφορα στάδια της εκπαιδευτικής και εργασιακής του σταδιοδρομίας. Οι πληροφορίες προέρχονται από διάφορες ξενοδοχειακές, εστιατοριακές και ιντερνετικές πηγές και σκοπό έχουν να στείλουν μηνύματα, να προβληματίσουν ή να ενημερώνουν τους αναγνώστες.

Adwards, προσωπικές σημειώσεις με χρήσιμα topics από σεμινάριο της GIM

Σημειώσεις από σεμινάριο (*) για adwards. Aνάπτυξη καμπάνιας adwards, τα κόστη, η εκτέλεσή της και η παρακολούθησή της από πλευράς της προβαλλόμενης εταιρείας. Σίγουρα η τελευταία δια του υπευθύνου της θα είναι σε καλλίτερη θέση να πάρει στρατηγικές αποφάσεις μετά την παρουσίαση και συζήτηση των παραμέτρων.
Το όλο εγχείρημα στηρίζεται στη μέθοδο BCR2 Bring Convert Retain. Ο διαχειριστής θα πρέπει να διαχειριστεί δυναμικά και άλλα εργαλεία όπως fb, you tube, social marketing, Remarketing και διάφορα υποβοηθητικά Loyalty Systems και e-mail marketing. θα πρέπει να είναι γνώστης copy writing. Το σύμβολο R2 σημαίνει ότι ακολουθώντας τη δυναμική χρήση αυτών των εργαλείων - μεθόδων θα φθάσει στην βελτίωση, την πρόοδο και στην word of mouth φήμη της εταιρείας.
Διάφοροι παράγοντες παρεμβάλλονται και συμβάλουν ή καθυστερούν την προώθηση των προϊόντων ή των υπηρεσιών της εταιρείας. Από ηλεκτρονικής πλευράς αυτό περνά μέσα από την ανταπόκριση του website (ταχύτητα, περιεχόμενο, ποιότητα), την βελτίωση των adwards, τη στόχευση, το biding..


Για τα ad extensions:

Αυτά γίνονται οργανικά με SEO για το οποίο πρέπει να πείσουμε την google ότι είμαστε από τους καλλίτερους σε περιεχόμενο. To SEO φυσικά θέλει χρόνο, πολύ δουλειά και εξειδικευμένη εργασία που ακολουθεί κανόνες οι οποίοι είναι πάρα πολλοί ίσως και πάνω από 200!
Μπορούμε επίσης να τα πετύχουμε και με πληρωμένη διαφήμιση adwards.

Η στόχευση:

Γίνεται με λέξεις κλειδιά κατάλληλα να προσελκύσουν ένα κοινό που ενδιαφέρεται για το προϊόν. Μεγάλη σημασία έχει η κρίσιμη μάζα δηλαδή διαθέσιμο budget κατάλληλο για να βάλει μπρος τα εργαλεία της google ώστε να πάρει καλή κατάταξη στην πρώτη σελίδα της google.gr, com, και του δικτύου εμφάνισης του το διαφημιζόμενο προϊόν. (ειδησεογραφία, συνεργαζόμενα site, blogs, g-mail, you tube, adsence).

H synergy των δικτύων:

Γίνεται μέσω των cookies μετά από αναζήτηση και επίσκεψη σε ένα site. Την διάδοσή τους (display) αναλαμβάνουν τα banners, rivits από όπου προκύπτει και το remarketing. Εδώ χρειάζεται προσοχή διότι σε αυτούς που μας έχουν ξαναδεί ποντάρουμε διαφορετικά. Γενικά συμφέρει η συνεργία. Εδώ χρειάζεται καλή γνώση της ορολογίας και αξιοποίησής της στη συνέχεια. Παραθέτουμε μερικές όπως: Impressions = πόσες φορές εμφανίζεται η διαφίμηση, τι κοστος ανά κλικ CPC, πόσες conversions επιτυγχάνονται, τι κόστος ανά θέαση, κόστος ανά δράση CPA κλπ..
Τι είναι ή ποιά είναι η landing Page or Pages (Βελτιστοποιημένες σελίδες).
Τι είναι το bid, bidding, πόσα λεφτά ποντάρουμε στην κάθε λέξη κλειδί ώστε να πετύχουμε ενδιαφέρον ad rank. Κόστος ανά ημέρα, CPC για πωλήσεις CPA κλπ η Google προσπαθεί να αξιοποιήσει το διατιθέμενο budget. Τίθενται βεβαίως και όρια ασφαλείας MDS Manager's Defined Spend. (πλήρης διαφάνεια).

Γιατί  adwards? :

Για να βγω 90% στην πρώτη σελίδα, στις πρώτες γραμμές κατάταξης. Σετάρω την κατάλληλη διαφήμιση γιαυτό το σκοπό, ορίζω τις ώρες. Ακολουθεί re marketing, μετρήσεις αποτελεσμάτων, έλεγχος αγοράς, ανάλογα με το capacity και τη σωστή στόχευση.
Διάφοροι παράμετροι: έντονος ανταγωνισμός, κόστος, συνεχής split testing.  H google αλλάζει συνεχώς τα πάντα και γιαυτό και μεις πρέπει να ενημερωνόμαστε συχνά. Η επιτυχία έρχεται με καλό προγραμματισμό, στοχευμένη διαφήμιση, εάν είναι δυνατόν ανά key word, και η ύπαρξη ποιοτικού site που να κάνει conversion.
Τα στατιστικά στοιχεία δίνουν πολλές πληροφορίες και βάσει αυτών παίρνονται επιχειρηματικές αποφάσεις.

Η διαφήμιση πρέπει να έχει συνάφεια με το προϊόν και το περιεχόμενο της σελίδας, το navigation πολύ καλό, τα cookies, τα τεχνικά στοιχεία της σελίδας και η SEO Performance. Κάθε λέξις κλειδί έχει το quality score του που δείχνει πόσο σχετική είναι η διαφήμιση με το προϊόν και τη σελίδα. Η ποιοτική διαφήμιση δίνει μπόνους.
Πολύ μετρά η βέλτιστη εμπειρία του χρήστη, γαι το αν θα λάβει τις καλλίτερες απαντήσεις, για το αν δεν θα του πούμε ψέματα. Άρα παίζει μεγάλο ρόλο πόσο ιδανικά είναι σεταρισμένη η διαφήμιση αλλά και πόσο καταπληκτικό είναι το site. To βέλτιστο AdRank είναι το ζητούμενο και έχει σχέση με το QS. Η συνέχεια δίνεται με το bid adjustment. Πολύ προσοχή πρέπει να δοθεί στα ad formats και τα ad extensions μπορούν να καταστρέψουν την διαφήμιση. Παραδείγματα επιτυχών και ανεπιτυχών διαφημίσεων και του κόστους αυτών.

Για την δομή των adwords:

Keywords, placement, topics, interests, re marketing, demographics όλα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπ' όψιν για την δόμησή τους. Στόχευση, target group, ορισμός budget. Εδώ συνιστάται ξεχωριστή καμπάνια ανά προϊόν και display, re marketing. Η ιδανική καμπάνια είναι αυτή που σπάει σε πολλές ομάδες και ονομάζεται sophisticated (Διαίρει και βασίλευε).. παραδείγματα.

Χρόνοι απόδοσης adwards:

Εντατική ενασχόληση = άμεση απόδοση. 1ος στόχος να μην μπαίνουμε μέσα, 2ο στόχος στους 2-3 μήνες να έχει αποδώσει. Στο εξής πρέπει να υπάρχει συνέπεια και συνεχείς παρουσία. Ο αλγόριθμος της Google επιβραβεύει τη συνέχεια, συνέπεια, κρατάει ιστορικό.
Η κάθε καμπάνια απαιτεί στόχους και καλό είναι να μπαίνουν. CPA, δείκτες στόχων 1/5, 1,2 ευρώ κόστος αλλιώς αποτυχία. Σετάρισμα budget και ορισμός του brake even δηλαδή του κόστους και των λειτουργικών εξόδων. Καθορίζουμε πρώτα το brake even και μετά το κέρδος μετά από ένα μήνα.
Μια καμπάνια πρέπει να έχει πολλά split, υποκατηγορίες, site links, locations, telephones etc.

Είδη
διαφημίσεων:

Search network
και Display Network, Shopping, Video, Universal application Campaign. Άποψη για τα εργαλεία της google "δεν είναι και τόσο αποτελεσματικά".
Από τις καλλίτερες μεθόδους μέτρησης των αποτελεσμάτων είναι h online μετατροπέας (conversion dragging) ειδικός κώδικας προγραμματισμένος να καταγράφει την επιστροφή της επένδυσης. Διαφορετικά το excel δηλαδή χειρόγραφη καταγραφή πωλήσεων από τηλέφωνο. Google analytics παρακολούθηση για τις Αcquisitions.

Η καλή διαφήμιση χρειάζεται ένα καλό split test και χρόνο ευκαιρία απόδοσης. Σετάρισμα (στήσιμο) conversion dragging ξεχωριστά. Scale: ανέβασμα του budget και μετρήσεις δεικτών ποιότητας, πειραματισμός άλλες λέξεις κλειδιά, τιμή, split testing always. η επιλογή των λέξεων κλειδιών γίνεται με διάφορες μέθοδες όπως suggestions, opportunities, competitors, ιδεες από το εξωτερικό, brain storming, tools like Google Global market Find Data, SemRuch Consumer Barometer, Demo Word Streem κλπ. Keyword planer και καλός έλεγχος Διαφημιστικής.

Πρακτικοί τρόποι στοχεύσεως:
  • Broad χωρίς τίποτα
  • Broad Match σε λέξη όπως "κινητά τηλέφωνα"
  • Phrase Match προστατεύει από την σπατάλη χρημάτων.
  • Exact Match με αγκύλες [ ] εξαίρεση
  • +μεταξύ+των+λέξεων+ είναι τι απαιτούμε από την google τι την υποχρεώνουμε να εμφανίζει.
  • Αποκλεισμός λέξεων με το (-) αρνητικές λέξεις οι οποίες αποκλείονται από τις μηχανές αναζήτησης.
  • Πχ -samsung -[τηλέφωνα] εξαίρεση.
Ο καλλίτερος τρόπος στόχευσης είναι ο συνδυασμός όλων των τρόπων.

Σημαντικό είναι να κάνουμε στόχευση. Να συντάξουμε μια πιασιάρικη διαφήμιση, να κάνουμε a
warmness  στην αγορά (τραβάμε την προσοχή της αγοράς, δημιουργούμε ενεργή ζήτηση, call to action.
Στη διαφήμιση προσέχουμε, τι θέλει, τι δεν θέλει, ποιό είναι το
pleasure και ποιές είναι οι βαθύτερες επιθυμίες, τι πλεονεκτήματα και τη γλώσσα.

Board Topics:
  • DKI (Dynamic Key Insertion)
  • DKA (Dynamic Search Adwards]
  • Re marketing
  • Βελτιστοποίηση για κινητά
  • Τοπικά αποτελέσματα
  • Δίκτυο εμφάνισης
  • Περί banners
  • Automatic huge ad
  • Dynamic remarketing. Η google θυμάται τι προϊόντα έχει διαφημίσει στο παρελθόν.
  • Μελέτη adwards σε analytics.
  • Bid only = Εσωτερική προώθηση Target and Cit. To RLSA πρέπει να είναι εξαιρετικό.
  • GSP = Gmail Sponserd Promotions Ads
  • Local Search Ads εμφανίζονται στο Google Maps, Google Business klp
  • About Video display..
  • Δεν συνιστάται αυτόματο biding γιατί προκαλεί αρνητικές πωλήσεις.

Συνηθισμένα λάθη:
  • Λίγες καμπάνιες
  • Χύμα λέξεις κλειδιά (broad)
  • Θέλει συνδυασμό επιλογών
  • Ανυπαρξία tracking
  • Ανυπαρξία στόχευσης
  • Ανυπαρξία spliting test ads (μετά από 15 μέρες)
  • Ανυπαρξία Rotation Mode
  • Αποκλεισμός λέξεων με την μέθοδο Pareto 80-20% Από τις συνολικές λέξεις κλειδιά μόνο το 20% φέρνει αποτέλεσμα..
Αλλα topics:
  • Καθημερινή μελέτη της Κρίσιμης Μάζας = Το Μίνιμουμ πόσο που πρέπει να bidding για να πετύχουμε το brake even Returning Investment
  • Μέτρηση αποτελεσμάτων: Quality Score History CTR πρέπει να είναι : QS: 6 στα 10
  • Χρησιμοποίηση το IP.Exclusion. 
  • Για φθίνουσες αποδόσεις της καμπάνιας, αύξηση του Bid στο budget και παρακολούθηση καθημερινά high search volume και συνεχής βελτιστοποίηση καμπάνιας.
(*) Οι σημειώσεις αυτές είναι προσωπικές, ανεπίσημες και σίγουρα δεν αποδίδουν την ποιότητα του σεμιναρίου ούτε την εξαιρετική κατάρτιση και μεταδοτικότητα των παρουσιαστών (**), ακολουθούνται και από video το οποίο δεν δημοσιεύεται εδώ. Είναι όμως διαφωτιστικές και δέχονται κατά καιρούς βελτιώσεις και προσθέσεις και links που είναι δυνατόν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις των ενδιαφερομένων.

(**) Κάρολος Τσιλιγκιριάν
GIM Greek Internet Marketing
Τηλ: 211-7153031
GreekInternetMarketing.com (
Κατασκευή και Προώθηση Ιστοσελίδων)
FastHosting.gr (Φιλοξενία Ιστοσελίδων & Domains)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου