To blog αυτό δημιουργήθκε σε άσχετο χρόνο και συγκέντρωσε εμπειρίες του γράφοντος από διάφορα στάδια της εκπαιδευτικής και εργασιακής του σταδιοδρομίας. Οι πληροφορίες προέρχονται από διάφορες ξενοδοχειακές, εστιατοριακές και ιντερνετικές πηγές και σκοπό έχουν να στείλουν μηνύματα, να προβληματίσουν ή να ενημερώνουν τους αναγνώστες.

Copa Copana Park Draft Operation Plan

Φιλοσοφία


"Σε μια επιχείρηση, ζωντανό οργανισμό, τα πάντα εξαρτώνται από το μυαλό των ανθρώπων που την διοικούν και τις δυνατότητές του. Η συνισταμένη των μυαλών των μάνατζερ και των ανθρώπων της που κατέχουν θέσεις ευθύνης αλλά και των εργαζομένων σε αυτήν αποτελούν μια μεγάλη κινητήριο δύναμη την μυαλοδύναμη της"
Αν αυτό το μοτό δανεισμένο από την "διοίκηση ολικού μυαλού" αν το συνδυάσουμε με "τα εργαλεία κάνουν το μάστορα"  δηλ. σύγχρονα μηχανήματα και τη τεχνογνωσία θα προσεγγίσουμε μια ποιοτική χρήση με την ευρεία έννοια του όρου και ένα ωφέλιμο αποτέλεσμα για τους πελάτες και την επιχείρηση.

Στα ανωτέρω πρέπει να προστεθεί η εμπειρία του καθενός και τα προσωπικά και εταιρικά εργαλεία για την επίτευξη των στόχων.

Αυτό θεωρώ είναι ένα πλαίσιο που μέσα πρέπει να τοποθετήσουμε όλες τις δραστηριότητες σε οπουδήποτε επίπεδο και να τα υποτάξουμε τα μέσα στο σκοπό μας.

Θέλει η επιχείρηση να αναπτύξει στο "ολικό μυαλό" να επενδύσει στην ανθρωποδύναμή της; Τότε σίγουρα χρειάζονται και τα μέσα, τα εργαλεία.

Τρεις είναι οι πυλώνες που μπορεί και πρέπει να στηριχθεί μια επισιτιστική, ψυχαγωγική επιχείρηση σαν αυτή εδώ:
  • Το επισιτιστικό F+B
  • To Animation
  • Στρατηγική επικοινωνίας /(H διαδικτυακή ανάπτυξη σχέσεων με την ήδη πελατεία και την εν δυνάμει πελατεία)/
Και οι τρεις πυλώνες πρέπει να έχουν ανθρωποκεντρικό (πελατοκεντρικό) χαρακτήρα που σημαίνει την πλήρη ικανοποίηση των αναγκών των πελατών με (F+B)  γαστριμαργικά αγαθά, με χαλαρωτικές, συναρπαστικές και διασκεδαστικές απασχολήσεις καθώς με μουσικές, πολιτιστικές και άλλες δραστηριότητες. Και οι τρεις πυλώνες παρέχουν άφθονη πληροφόρηση, πριν, κατά την διάρκεια, και μετά την παραμονή των επισκεπτών πελατών - συνομιλητών και φίλων, ατμόσφαιρα και συμπεριφορά φιλοξενίας, χαμόγελο, επαγγελματισμό, εμφάνιση - service, ποικιλία εδεσμάτων και μορφών διασκέδασης καθώς και τρόπους προσέγγισης της πελατείας και της εν δυνάμει πελατείας.

Για να στηριχτούν οι ανωτέρω τρεις πυλώνες πρέπει να αναπτυχθούν πολιτικές οι οποίες έχουν να κάνουν με
  • Management
  • Πολιτικές Υποδοχής και Εξυπηρέτησης και Διασκέδασης Πελατών (Υποδοχή πελατείας, διαχείριση παραπόνων, αποχαιρετισμός κλ)
  • Marketing + Προϋπολογισμοί
  • Πωλήσεις + Προϋπολογισμοί
  • Το HR - Διαρκής Εκπαίδευση
  • Στρατηγική Επικοινωνίας 
  • Πληροφορική - Εφαρμογές Διαδικτύου
  • Το τμήμα F+B (διαχείριση, κοστολόγιο, πωλήσεις εντός, διαδικασίες μπροστά και πίσω))
  • Τη Συντήρηση - Τεχνική Υποστήριξη  
  • Την Οικονομική Διαχείριση
Ανεξάρτητα με τις ανωτέρω πολιτικές η μυαλοδύναμη της επιχείρησης πρέπει συνεχώς να επιτελεί τις παρακάτω λειτουργίες.
  • Να ανιχνεύει το περιβάλλον
  • Να αναζητά πληροφορίες
  • Να ελέγχει και να κάνει διορθωτικές κινήσεις
  • Να λαμβάνει αποφάσεις
  • Και να δρα και να προχωρεί σε αλλαγές
Σε μία από τις ανωτέρω λειτουργίες εντάσσεται και η λειτουργία του F+B+Ελέγχου η οποία για να αναπτυχθεί σωστά πρέπει να είναι ενταγμένη σε μια κουλτούρα και ένα κλίμα όπου οι στόχοι, σχεδιασμοί, τα λογιστικά, οι αναλύσεις, οι αριθμοί, οι οθόνες, οι κωδικοί, η αυστηρότητα, (συν)υπάρχουν σε αρμονία με τις αλλαγές, τις καινοτομίες, τα οράματα, τον σεβασμό της ποιότητας και των προσδοκιών αμφοτέρων των πλευρών  δηλ. ανθρώπων της επιχείρησης και των πελατών.

Πληροφοριακά συστήματα : Κανένα πληροφοριακό σύστημα δεν δημιουργεί φιλοσοφία αλλά η μυαλοδύναμη εκφράζεται με αυτό πχ GOOGLE!

Μοντέλο προϋπολογισμού


Για να δούμε από πού μπορεί να ξεκινήσει και που μπορεί να πάει οικονομικά η επιχείρηση πρέπει να έχει καταρτησμένο ένα προύπολογισμό. 
Ενα μοντέλο προϋπολογισμού παρμένο από την ξενοδοχειακή εμπειρία που εμπεριέχει το F+B κατά μεγάλο ποσοστό. 

Υπόθεση :
Θέσεις : 500 Χ 30 ημέρες = 15.000 μηνιαία δυναμικότητα
Μηνιαία πληρότητα = 80%  ή 12.000 θέσεις δύναμη
Μέση τιμή θέσης αποφορολογημένη = 16 ευρώ
Μέσο μηνιαίο έσοδο κάθε τμήματος - 480 Χ 30 + 20% = 13.680
Υπολογισμός : Βλέπε ανωτέρω πίνακα και και πίνακα excel.
Λειτουργικό νεκρό σημείο με μικρή θετική διαφορά 132.769 ευρώ
Άμεσος Στόχος : Διπλασιασμός του μέσου κατά θέση εσόδου σε ένα μήνα πχ.
Απώτερος Στόχος : Τετραπλασιασμός του μέσου κατά θέση εσόδου σε 3 μήνες πχ.
Διαδικασία :
Για να επιτευχθούν οι ανωτέρω στόχοι θα πρέπει να εφαρμοστούν οι πολιτικές του κεφαλαίου (01) να έχουν καταρτιστεί οι ανάλογοι προϋπολογισμοί ώστε μαζί με την προμήθεια του κατάλληλου εξοπλισμού και την οργάνωση να γίνει μια επιτυχημένη έναρξη της επιχείρησης. Μόνο τότε θα είμασταν σίγουροι ότι ο τιμονιέρης που θα παραλάβει το ετοιμοτάξιδο καράβι θα το οδηγήσει με ασφάλεια και κέρδος.

Το ανωτέρω μοντέλο μπορεί άμεσα να εμφανίσει με βάση αναλυτικά (πωλήσεων) (αν υπάρχουν) ή λογιστικά στοιχεία μια εικόνα της χρήσης του 2012. Στην συνέχεια να γίνει ανάλυση των αποτελεσμάτων προ φόρων και να ορισθούν οι νέοι άμεσοι και απώτεροι οικονομικοί στόχοι της επιχείρησης.

Εργαλείο κατάρτισης προϋπολογισμού :
  • Εxcel 
  • Ηλεκτρονική F+B + εμπορική εφαρμογή διαχείρισης αποθηκών 
  • Λογιστική 
Δεν υπάρχει μηχανικό εργαλείο που να δημιουργεί στόχους και να (προ)υπολογίζει με τόση ευελιξία και τόση φαντασία όσο η μυαλοδύναμη της επιχείρησης.

Κεντρική Αποθήκη : Ελεγχος Σημείων και Διαδικασιών F+B

  1. Μηχανογράφηση : ΟΧΙ
  2. Επικοινωνία τηλεφωνική
  3. Επικοινωνία εταιρική : ΟΧΙ
  4. Επικοινωνία e-mail :?
  5. Επικοινωνία Fax : ΝΑΙ
  6. Internet : ?
  7. Επικοινωνία Social Media: OXI
  8. Επικοινωνία CRM : OXI
  9. Παραστατικά διακίνησης των εμπορευμάτων : ΠΡΟΧΕΙΡΑ.
  10. Η ροή των εμπορευμάτων : ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ
  11. Η ασφάλεια και η υγιεινή αποθηκευμένων εμπορευμάτων : ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΗ
  12. Φύλαξη κλείθρων : ΑΠΟΘΗΚΑΡΙΟΣ 
  13. Παράδοση κλείθρων σε κεντρικό σημείο φύλλαξης το βράδυ : ΝΑΙ  
  14. Εναλλακτική φύλαξη κλείθρων, αντικλείδια : ?
  15. Έλεγχος εμπορευμάτων ποσότητα : ΝΑΙ
  16. Έλεγχος εμπορευμάτων ποιότητα : ΝΑΙ
  17. Έλεγχος εμπορευμάτων αλυσίδα θερμοκρασίας : ?
  18. Έλεγχος πιστοποίησης εμπορευμάτων : ?
  19. Έλεγχος παραστατικών : ΝΑΙ
  20. Παραλαβή εμπορευμάτων ωράρια : ΝΑΙ
  21. Παραδόσεις εμπορευμάτων στα τμήματα ωράρια : ΝΑΙ
  22. Καθαριότητα αποθηκευτικών χώρων καθημερινή : ?
  23. Καθαριότητα αποθηκευτικών χώρων περιοδική : ? 
  24. Υπάρχει καταρτισμένο ειδικό πρόγραμμα ; :
  25. Υλικά καθαριότητας ειδικά :?
  26. Φωτισμός : ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ
  27. Καταστροφές παρακολούθηση καταγραφή : ΟΧΙ
  28. Μέσα εργασίας, : ΕΠΑΡΚΗ
  29. Μέσα μεταφοράς : ΕΠΑΡΚΗ
  30. Πυρασφάλεια : ΟΚ
  31. Απογραφή αρχική : ?
  32. Απογραφή μηνιαία : ? 
  33. Πληροφοριακά συστήματα : 
Κανένα πληροφοριακό σύστημα δεν μπορεί να λειτουργήσει και να αποδώσει αν η μυαλοδύναμη της επιχείρησης δεν είναι ενιαία, και ενσωματωμένη και σε κάθε δευτερόλεπτο επικαιροποιημένη μέσα σ' αυτό.

Αποθήκες τμημάτων

  1. Μηχανογράφηση : ΟΧΙ
  2. Επικοινωνία τηλεφωνική :  ΝΑΙ
  3. Επικοινωνία εταιρική : ΟΧΙ
  4. Επικοινωνία e-mail : ?
  5. Επικοινωνία Fax : ΝΑΙ
  6. Internet : ?
  7. Επικοινωνία Social Media: OXI
  8. Επικοινωνία CRM : OXI
  9. Παραστατικά διακίνησης των εμπορευμάτων : ΠΡΟΧΕΙΡΑ.
  10. Η ροή των εμπορευμάτων : ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ
  11. Η ασφάλεια και η υγιεινή αποθηκευμένων εμπορευμάτων : ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΗ
  12. Φύλαξη κλείθρων : ΤΜΗΜΑΤΑΡΧΗΣ - 
  13. Παράδοση κλείθρων σε κεντρικό σημείο φύλλαξης το βράδυ : ΝΑΙ 
  14. Εναλλακτική κατοχή κλείθρων, αντικλείδια : ?
  15. Έλεγχος εμπορευμάτων ποσότητα : ΝΑΙ
  16. Έλεγχος εμπορευμάτων ποιότητα : ΝΑΙ
  17. Έλεγχος εμπορευμάτων αλυσίδα θερμοκρασίας : ?
  18. Έλεγχος πιστοποίησης εμπορευμάτων : ?
  19. Έλεγχος παραστατικών : ΝΑΙ
  20. Παραλαβή εμπορευμάτων ωράρια : ΝΑΙ
  21. Καθαριότητα αποθηκευτικών χώρων καθημερινή : ? Πρόγραμμα
  22. Καθαριότητα αποθηκευτικών χώρων περιοδική : ? Πρόγραμμα
  23. Υλικά καθαριότητας ειδικά :?
  24. Φωτισμός : ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ
  25. Καταστροφές παρακολούθηση καταγραφή : ΟΧΙ
  26. Μέσα εργασίας, : ΕΠΑΡΚΗ
  27. Μέσα μεταφοράς : ΕΠΑΡΚΗ
  28. Πυρασφάλεια : ΟΚ
  29. Απογραφές : 
  30. Πληροφοριακά συστήματα :  
Νοικοκυριό, πρόβλεψη, διαχείριση υπολοίπων ειδών το Α και το Ω του χώρου

Τμήμα Αγορών

  1. Πολιτικές Αγορών :
  2. Υπεύθυνος παραγγελιών :
  3. Ύψος παραγγελιών : 
  4. Ομάδα ονομαστικά :
  5. Καθήκοντα μελών ομάδας :
  6. Συσκέψεις :
  7. Αποφάσεις :
  8. Προγραμματισμός :
  9. Πολιτική Προμηθευτών :
  10. Έρευνα Αγοράς :
  11. Εργαλεία έρευνας αγοράς :
  12. Εμπειρικό σύστημα :
  13. Πληροφοριακά συστήματα :
Η απόδοση των τμημάτων έχει αφετηρία την οικονομία της αγοράς και την πολιτική διαχείρισής της

Menu engineering

  1. Έλεγχος :
  2. Προσωπικά εργαλεία :πχ Ειδικά αρχεία Excel, Κοστολόγιο με ...Νού
  3. Κοστολόγιο :
  4. Πωλήσεις, στατιστικά, μελέτη  :
  5. Μέθοδοι ενδυνάμωσης των εσωτερικών πωλήσεων :
  6. Ευρηματικότητα :
  7. Δημιουργικότητα :
  8. Menu Degustation :
  9. Δείκτης ικανοποίησης πελάτη :
  10. Πελατεία και προσαρμογή :
  11. Προϊόντα εμπλουτισμός :
  12. Σχεδιασμός Καρτών :
  13. Τιμολογιακή Πολιτική :
  14. Προωθητικές ενέργειες :
  15. Πληροφοριακά Συστήματα :

Προσωπικό FB

  1. Job Description :
  2. Πολιτική προσλήψεων :
  3. Πολιτική παροχών κινήτρων οικονομικά :
  4. Εμφάνιση :
  5. Εκπαίδευση προσωπικού :
  6. Προγραμματισμός αριθμητικός :
  7. Κόστος προσωπικού :
  8. Δείκτες απόδοσης :
  9. Πληροφοριακά Συστήματα :
  10. Μέσα εργασίας ανά τμήμα :

Πολιτικές ικανοποίησης πελατείας

  1. Πολιτικές ικανοποίησης πελατείας :
  2. Πολιτικές ικανοποίησης της πελατείας μετά την πώληση (After Sales Service) :
  3. Πολιτικές επικοινωνίας :
  4. Ερωτηματολόγια ικανοποίησης πελατών :
  5. Mystery guest  :
  6. After Sales Service (Contact) :
  7. Menu degustation :
  8. Social Media :
  9. CRM σύστημα :
  10. Πληροφοριακά διαδικτυακά συστήματα επικοινωνίας :